【特集報文】 |
令和6年能登半島地震における国交省関係研究機関の対応
Responses of Research Institutes Related to MLIT in the 2024 Noto Peninsula Earthquake |
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国土交通省国土技術政策総合研究所 企画部企画課、管理調整部企画調整課
(国研)土木研究所 企画部研究企画課
(国研)建築研究所 企画部企画調査課
(国研)海上・港湾・航空技術研究所 管理調整・防災部企画調整・防災課
National Institute for Land and Infrastructure Management
Public works Research Institute
Building Research Institute
National Institute of Maritime, Port and Aviation Technology
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<抄録> 令和6年1月1日に発生した令和6年能登半島地震では、道路や上下水道施設、住宅、ライフライン等に甚大な被害が発生した。国交省関係研究機関では、ただちに体制入りし、各研究機関が連携して被害状況調査や緊急技術支援を行うとともに復旧・復興に向けた技術検討・技術支援を行っている。本稿では、令和6年能登半島地震における国交省関係研究機関の対応について紹介する。
On January 1, 2024, the Noto Peninsula Earthquake occurred, causing significant damage to roads, water and sewage facilities,houses, and utility lifelines. Research institutes under the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism (MLIT) of Japan immediately activated an emergency response section and jointly started damage investigations and emergency technical support efforts, as well as discussions about and support for technical issues toward recovery and reconstruction. This report summarizes the disaster response efforts conducted by MLIT organizations during and after the earthquake. |
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キーワード: 令和6年能登半島地震、国交省関係研究機関、TEC-FORCE、高度技術指導
Keywords: |
The 2024 Noto Peninsula Earthquake, responses of research institutes related to MLIT, Technical Emergency Control Force,
advanced technical guidance |
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【特集報文】 |
令和6年能登半島地震の概要と観測された地震動の特性
Summary of the 2024 Noto Peninsula Earthquakes and Characteristics of the Observed Seismic Motion |
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石井洋輔・乗川純弥・上仙 靖
ISHII Yosuke, NORIKAWA Junya, JOSEN Yasushi |
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<抄録> 令和6年能登半島地震の概要と観測された地震動の特性を紹介する。また、国土技術政策総合研究所の取り組みとして、能登半島地震の際に配信されたスペクトル分析情報についても併せて紹介する。
This report summary the 2024 Noto Peninsula Earthquakes and explains the characteristics of the observed seismic motion. We introduced the automatic delivery system of earthquake spectrum analysis information distributed by the National Institute for Land and Infrastructure Management at the time of the 2024 Noto Peninsula Earthquakes. |
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キーワード: 令和6年能登半島地震、地震動特性、加速度応答スペクトル、スペクトル分析情報
Keywords: |
The 2024 Noto Peninsula Earthquake, seismic motion characteristics, acceleration response spectrum, automatic delivery
system of earthquake spectrum analysis information |
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【特集報文】 |
令和6年能登半島地震における下水道の被害と上下水道一体となった復旧支援
Sewerage Damage Caused by the 2024 Noto Peninsula Earthquake and Joint Recovery Support by Water Supply and Sewerage Departments |
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小川文章・濱田知幸・富田 涼・山本拓也
OGAWA Fumiaki, HAMADA Tomoyuki, TOMITA Ryo, YAMAMOTO Takuya |
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<抄録> 令和6年能登半島地震では、下水道管路や処理場等の下水道施設にも大きな被害が見られた。本報では上下水道部門が一体となった応急復旧支援体制と応急復旧の事例、地震対策検討委員会の審議内容や提案された今後の復興に向けた留意点等について報告する。
The 2024 Noto Peninsula Earthquake caused extensive damage to sewers, treatment plants, and other parts of the sewerage systems in the affected areas. This report summarizes the emergency recovery support force organized by combining water supply and sewerage sections, including the cases of emergency recovery efforts they executed. It also covers the discussions of the Earthquake Disaster Management Committee and proposed key considerations for reconstruction. |
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キーワード: 上下水道一体、応急復旧、液状化、耐震指針
Keywords: |
integration of water supply and sewerage departments, emergency recovery, liquefaction, guidelines for earthquake proofing
of sewerage facility |
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【特集報文】 |
令和6年能登半島地震のダムへの影響と観測された地震動
Impact of the 2024 Noto Peninsula Earthquake on Dams and Observed Seismic Motions |
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金銅将史・小堀俊秀・櫻井寿之・昆 周作・阿南修司
KONDO Masafumi, KOBORI Toshihide, SAKURAI Toshiyuki, KON Shusaku, ANAN Shuji |
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<抄録> 令和6年能登半島地震では能登半島を中心に広範囲のダムで揺れが観測され、最寄り気象庁観測点で震度5弱以上が観測されたダムは計96ダムに上った。本稿は、今回の地震によるダムへの影響について、現地調査結果やダムに設置された地震計で得られた地震動記録の分析結果をもとに報告するものである。
The 2024 Noto Peninsula Earthquake hit many dams in a wide area, centered on dams located in the peninsula. The number of dams with seismic intensity of 5-lower or higher at the nearest Japan Meteorological Agency observation point was 96 in total. This report discusses the impact of this earthquake on dams based on the results of our on-site investigations and the analysis of seismic motions recorded by seismometers installed in each dam. |
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キーワード: ダム、安全管理、地震動、令和6年能登半島地震
Keywords: |
dam, safety management, seismic motion, The 2024 Noto Peninsula Earthquake |
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【特集報文】 |
令和6年能登半島地震による土砂災害発生状況についての調査報告
Report on Sediment Disasters Triggered by the 2024 Noto Peninsula Earthquake |
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山越隆雄・瀧口茂隆・伊藤誠記・杉本宏之
YAMAKOSHI Takao, TAKIGUCHI Shigetaka, ITO Motoki, SUGIMOTO Hiroyuki |
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<抄録> 国総研土砂災害研究部と土木研究所土砂管理研究グループは、地震発生直後より、TEC―FORCEとして河道閉塞や地すべりを含む土砂災害発生状況の現地調査を実施した。発災後概ね3ヶ月間の調査の内容について、全容把握調査と個別箇所調査に分けて報告する。
Immediately after the 2024 Noto Peninsula Earthquake, the Sabo Department of the National Institute of Land and Infrastructure Management and the Landslide Management Research Group of the Public Works Research Institute jointly sent TEC-FORCE, a group of experts, to investigate quake-induced sediment-related events, including landslides and landslide dams. We report the results of the investigations conducted during the first three months after the earthquake. |
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キーワード: 地すべり、河道閉塞、SfM、BIM/SIM
Keywords: |
landslide, landslide dam, SfM, BIM/SIM |
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【特集報文】 |
令和6年能登半島地震後の市街地火災の被害と人工衛星による火災検出
Damage Caused by Urban Fires after the 2024 Noto Peninsula Earthquake and Fire Detection Using Satellites |
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岩見達也・樋本圭佑・成瀬友宏・峯岸良和・鈴木雄太
IWAMI Tatsuya, HIMOTO Keisuke, NARUSE Tomohiro, MINEGISHI Yoshikazu, SUZUKI Yuta |
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<抄録> 令和6年能登半島地震により輪島市河井町で発生した大規模火災を対象に、現地調査による焼失区域の確認、焼け止まり状況の確認・記録、火の粉飛散範囲の確認、ニュース映像・SNS情報等に基づく延焼状況の推定及び衛星赤外データを用いた火災検出を行った。また、衛星SARデータを用いて深層学習を適用し、火災範囲の詳細な把握の可能性を示した。
A large-scale fire broke out in Kawai-machi, Wajima City, Japan, shortly after the 2024 Noto Peninsula Earthquake. Investigations were conducted on-site to confirm and record the extent of the burned area, the locations where and reasons why the fire stopped spreading, and the area that the fire sparks covered. We also estimated how the fire spread based on news footage and social media information and tried out detecting the fire using satellite infrared data. Moreover, we demonstrated the possibility of accurately detecting the extent of fires using deep learning with satellite SAR data. |
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キーワード:現地調査、延焼動態、ALOS-2、深層学習、Detectron2
Keywords: |
on-site investigation, fire spreading behavior, ALOS-2, deep learning, Detectron2 |
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【特集報文】 |
令和6年能登半島地震による建築物の構造被害
Structural Damage to Houses and Buildings by the 2024 Noto Peninsula Earthquake |
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山口 陽
YAMAGUCHI Akira |
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<抄録> 令和6年能登半島地震を受け、国土交通省国土技術政策総合研究所等が行った木造住宅、瓦屋根及び輪島市で転倒したRC造建築物の構造被害等に関する現地調査の速報について概要を記すとともに、令和6年能登半島地震における建築物構造被害の原因分析を行う委員会の動向について記す。
In this report, we summarize reports issued shortly after the 2024 Noto Peninsula Earthquake based on field surveys conducted by the National Institute of Land and Infrastructure Management of Japan and other organizations regarding structural damage to wooden houses, tile roofs, and a collapsed RC building in Wajima City. We also outline the cause analysis that an investigation committee has been conducting for the structural damage to houses, buildings, and other structures due to the earthquake. |
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キーワード: 令和6年能登半島地震、木造住宅、建築物、構造被害
Keywords: |
The 2024 Noto Peninsula Earthquake, wooden houses, buildings, structural damage |
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【特集報文】 |
令和6年能登半島地震における災害対策車の有効活用の試み
~照明車を避難所の電源に初めて活用した取り組み等~
Pioneering the Effective Use of Disaster Response Vehicles in the 2024 Noto Peninsula Earthquake: First Case Using Lighting Vehicles for Powering Evacuation Centers |
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杉谷康弘
SUGITANI Yasuhiro |
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<抄録> 能登半島地震では発災直後から広範囲で停電となった。国土交通省では、被災者支援のため、照明車に搭載する発動発電機を利用した、国土交通省では大規模災害時に初の試みとなる電源支援を行うこととなった。また、4脚4輪走行式の特殊な油圧ショベルの被災地への出動を準備した。
Wide-area power outages broke out immediately after the 2024 Noto Peninsula Earthquake. To address this situation, the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism of Japan used engine generators mounted on lighting vehicles for emergency power supply for the first time in a large-scale disaster. The ministry also prepared to dispatch special hydraulic excavators with four legs and four wheels to the affected areas. |
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キーワード: 照明車、電源支援、TEC-FORCE、特殊な油圧ショベル
Keywords: |
lighting vehicle, power support, TEC-FORCE, special hydraulic excavator |
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特 集: |
令和6年能登半島地震の被害と復旧復興に向けた取組み(後編) |
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Special Topic : |
The 2024 Noto Peninsula Earthquake : Damage and Efforts towards Recovery and Reconstruction(Part2) |
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【特集報文】 |
令和6年能登半島地震の被災地におけるETC2.0プローブ情報を用いた経路旅行時間の算定・共有
Estimating Travel Time Using ETC2.0 Probe Data in the Area Affected by the 2024 Noto Peninsula Earthquake |
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関谷浩孝・大住雄貴・森 洸斗・土肥 学・瀧本真理
SEKIYA Hirotaka, OSUMI Yuki, MORI Hiroto, DOHI Manabu, TAKIMOTO Masamichi |
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<抄録> 国総研道路交通研究部では被災地における移動時間の目安として活用してもらうことなどを目的に、ETC2.0プローブ情報を用いて主要な拠点間の経路旅行時間を算定・共有する取組みを行っている。本稿では、この取組みの概要を紹介する。
The report describes an information service run by the Road Traffic Department of the National Institute for Land and Infrastructure Management. This service involves calculating the travel time between key locations in areas affected by the January 2024 Noto Peninsula earthquake using ETC2.0 probe data. It offers travel time estimates for public use. |
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キーワード: 道路交通、プローブ情報、旅行時間
Keywords: |
road traffic, probe data, travel time, Noto peninsula earthquake |
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【特集報文】 |
令和6年能登半島地震における道路構造物の被害の状況と今後の取組み
Damage to Road Structures Caused by the 2024 Noto Peninsula Earthquake and Future Initiatives |
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国土交通省国土技術政策総合研究所 道路構造物研究部 (国研)土木研究所 地質・地盤研究G、道路技術研究G、橋梁構造研究G
National Institute for Land and Infrastructure Management, Road Structures Department Public Works Research Institute, Geology and Geotechnical Engineering Research Group
Road Technology Research Group
Bridge and Structural Engineering Research Group |
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<抄録> 令和6年1月に発生した能登半島地震では道路構造物に大規模かつ多様な被害が生じ、被災地における緊急・救急活動に著しい影響を及ぼした。また、被災した道路の復旧などでも課題が生じている。本稿では道路構造物の被害の状況、被災要因の調査・分析から見えてきた技術的な知見・課題や今後の取組みについて紹介する。
In January 2024, a massive earthquake struck the Noto Peninsula in Japan. The extensive and diverse damage to road structures significantly hindered emergency and rescue efforts in the affected areas. Additionally, the damage has caused delays in the restoration of the affected roads. This report details the damage to road structures, provides technical insights, and discusses the issues discovered through our investigations and analyses of the causes of the damages, as well as future initiatives. |
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キーワード: 能登半島地震、道路構造物、被災状況、被災要因調査、震災対策
Keywords: |
Noto Peninsula Earthquake, road structures, disaster damages, investigation of damage causes, seismic damage countermeasures |
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【特集報文】 |
令和6年能登半島地震における無電柱化路線の車両通行機能に関する調査報告
Report on the Effect of Utility Pole Removed Roads on Vehicle Traffic Function in the 2024 Noto Peninsula Earthquake |
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小西崚太・布施 純・一丸結夢・橋本浩良
KONISHI Ryouta, FUSE Jun, ICHIMARU Yuumu, HASHIMOTO Hiroyoshi |
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<抄録> 災害時の車両通行機能に関して、電柱が存在する路線における調査結果は多く見られるものの、無電柱化路線における調査結果はあまり見られない。本報では、令和6年能登半島地震における無電柱化路線の被災状況調査結果及び、災害時の無電柱化路線の車両通行機能に関する調査結果について紹介する。
Following the Noto Peninsula Earthquake in 2024, the National Institute for Land and Infrastructure Management conducted an inquiry into the damage to Utility Pole removed Roads in the affected regions. This report outlines the findings of the investigation and examines the impact of Utility Pole removed Roads on vehicle traffic function the disaster, based on our research.
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キーワード: 無電柱化、無電柱化設備、地震、車両通行機能、液状化
Keywords: |
utility pole removal, facilities for utility pole removal, earthquake, vehicle traffic function, liquefaction |
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【特集報文】 |
港湾および空港分野における令和6年能登半島地震への対応
Damage and Response Efforts in the Port and Airport Sectors in the 2024 Noto Peninsula Earthquake |
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竹信正寛・野津 厚・井上慶司
TAKENOBU Masahiro, NOZU Atsushi, INOUE Keiji |
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<抄録> 本稿では、令和6年能登半島地震における港湾および空港分野における被害に対して、国土技術政策総合研究所(横須賀)および港湾空港技術研究所(以下、国総研および港空研)の活動概要について紹介するとともに、代表的な各構造物の被害状況や、発災直後に実施した利用可否判断に関する事例を紹介する。
The January 2024 Noto Peninsula Earthquake resulted in extensive damage to ports and airports in the area. This report details the response to the damage led by the Yokosuka office of the National Institute for Land and Infrastructure Management and the Port and Airport Research Institute. It also explains the typical damage to each type of structure and the decision-making process used by the authorities to determine whether to maintain or suspend facility operations immediately after the earthquake. |
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キーワード: 港湾、空港、災害調査、利用可否判断、令和6年能登半島地震
Keywords: |
port, airport, disaster survey, judge availability, the 2024 Noto Peninsula Earthquake |
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【現地レポート】 |
能登半島地震からの復興に向けた能登復興事務所の取組み
Noto Reconstruction Office's Efforts for Recovery from the Noto Peninsula Earthquake |
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谷 俊秀・本田正和・田中義太郎
TANI Toshihide, HONDA Masakazu, TANAKA Yoshitaro |
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<抄録> 令和6年能登半島地震による甚大な被害を受けて、国土交通省では権限代行などによって早期に復旧を進めるため、令和6年2月に「能登復興事務所」を設置した。本稿では、被害を受けた河川・砂防・海岸、道路の被災状況と復旧に向けた取組について報告する。
The January 2024 Noto Peninsula Earthquake caused significant damage to the area. The Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism promptly set up the Noto Reconstruction Office in February 2024 to accelerate the recovery process by taking decisive actions such as authority delegation. This report summarizes the damage to river, sediment control, and road structures, as well as the ongoing recovery efforts. |
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キーワード: 能登半島地震、河道閉塞、切土のり面崩壊、地すべり、海岸隆起
Keywords: |
Noto Peninsula earthquake, killed on the coast, cut slope failure, landslide, rise of the seashore |
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【現地レポート】 |
能登上下水道復興支援室による応急復旧活動事例紹介
Introduction of Emergency Recovery Activities by the Noto Water Supply and Sewerage Reconstruction Support Division |
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山上訓広・中村和弘・長嵜 真
YAMAGAMI Kunihiro, NAKAMURA Kazuhiro, NAGASAKI Shin |
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<抄録> 令和6年1月1日に発生したマグニチュード7.6、輪島市、志賀町において震度7が観測された令和6年能登半島地震では、上下水道施設に甚大な被害が生じた。能登上下水道復興支援室では、応急排水対策計画の立案や調査困難箇所の現地調査を進め、被災自治体への技術支援を実施しており、これら活動の紹介を行う。
The following report provides an overview of the activities carried out by The Noto Water Supply and Sewerage Reconstruction Support Division in response to the January 2024 Noto Peninsula Earthquake. The earthquake, which registered a magnitude of 7.6 and reached the highest level of 7 on the Japanese seismic scale in Wajima City and Shika Town, caused significant damage to the water supply and sewage systems. As a response, the division has been providing technical support to the affected municipalities, including planning emergency sewage measures and conducting investigations in areas where regular inspections are difficult to carry out. |
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キーワード: 地震、液状化、上下水道、応急復旧、技術支援
Keywords: |
earthquake, liquefaction, water supply and sewerage, emergency recovery activity, reconstruction support |
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【土研センター】 |
米国における実大衝突試験方法(MASH)の紹介(海外情報)
Introduction to the Full-Scale Crash Test Method (MASH) in the U.S. (Overseas Information) |
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寺田 剛・安藤和彦
TERADA Masaru, ANDOU Kazuhiko |
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<抄録> 道路交通安全施設の性能評価のため実大衝突試験を企画、実施する際の参考情報として、米国の実大衝突試験方法(MASH)の全体概要とともにMASH内で評価対象としている施設のうち、防護柵端末部、クラッシュクッションおよび工事用トラック搭載型緩衝装置の試験方法、評価基準等についてご紹介する。
In this report, we introduce the Full-Scale Crash Test Method (MASH), employed in the U.S., as a reference for those planning and conducting full-scale crash tests to evaluate the performance of road traffic safety facilities. We also explain the test methods and evaluation criteria for standard equipment to which MASH is applied, such as guardrail terminal ends, crash cushions, and energy absorbing devices mounted on construction trucks. |
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キーワード: 米国、実大衝突試験、MASH、試験方法、評価基準
Keywords: |
USA, full-scale crash test, MASH, test method, evaluation criteria |
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